Portal gospodarczy wnp.pl opublikował obszerny wywiad z Dyrektorem Pionu Okrętowego PRS, Grzegorzem Pettke, na temat zmian, jakie będą wymagane w związku z działaniami na rzecz ograniczania emisji gazów cieplarnianych w transporcie morskim.

Dyrektor Pettke przedstawił istniejące i planowane regulacje IMO oraz propozycje rozważane przez Unię Europejską w pakiecie „GOTOWI na 55 (FIT FOR 55)" i ocenił ich wpływ na branżę morską. - Wymagania IMO postrzegam jako szansę dla transportu morskiego, jego modernizacji, natomiast rozbudowane propozycje UE obarczone są pewnymi zagrożeniami – powiedział.

Ocenił także możliwości polskiej branży morskiej w dostosowaniu się do planowanych wymagań i wskazał rolę Polskiego Rejestru Statków w zmianach dotyczących nowych wymogów dla statków, tak istniejących, jak i nowo budowanych.

- Na tle zmian w transporcie morskim, których źródłem są nowe wymagania zmierzające  do ograniczenia zmian klimatycznych, PRS widzi już dziś szansę dla rozwoju własnych usług, np. w prowadzeniu nadzoru nad modernizacją lub przebudową statków czy w certyfikacji paliw Fuel EU Maritime, w ocenie skuteczności zwiększania efektywności energetycznej i redukcji emisji gazów cieplarnianych – zadeklarował dyrektor. - Jeśli modernizacja okaże się nieopłacalna, pojawi się konieczność budowy nowych niskoemisyjnych jednostek. Tu PRS będzie oferował usługę nadzoru nad budową - dodał.

Cały wywiad do przeczytania tutaj: https://www.wnp.pl/logistyka/polskie-stocznie-zyskaja-na-zielonej-rewolucji-w-transporcie-morskim,511062.html