Prace przy budowie nowych jednostek dla Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego S.A. Chipolbrok postępują. Przypomnijmy, że Towarzystwo zamówiło w ubiegłym roku cztery nowe statki w chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co., Ltd. Będą to jednostki heavy-lift multi-purpose o nośności 62000 DWT. Ich konstrukcja umożliwia przewóz, m.in.: stałych ładunków masowych (np. rudy, ziarna), ładunków kodeksu IMSBC (międzynarodowy morski kodeks bezpiecznego przewozu stałych ładunków masowych), stali w zwojach, pulpy papierowej, drobnicy, project cargo, czyli ładunków nietypowych, ponadgabarytowych i ciężkich, które wymagają indywidualnego planowania transportu, kontenerów na pokładzie otwartym.

11 października br. odbyło się uroczyste wodowanie drugiego z serii budowanych statków, któremu nadano imię m/v Herbert.  Jest to pierwsza z dwóch jednostek, których powstanie nadzorowane jest przez dwa towarzystwa klasyfikacyjne w systemie dual class - PRS i DNV.

Tego samego dnia, godzinę później, miała miejsce druga część uroczystości - położenie stępki pod trzeci z serii statków, a drugi nadzorowany przez tandem klasyfikatorów PRS-DNV, jednostkę m/v Pilecki.

Do udziału w wydarzeniach zaproszono przedstawicieli polskiego konsulatu w Szanghaju, zarząd armatora oraz oba nadzorujące budowę towarzystwa klasyfikacyjne i przedstawicieli stoczni. PRS reprezentował inspektor Placówki PRS Szanghaj – Jin Sheng Chen.

Przekazanie Chipolbrokowi statków budowanych pod nadzorem PRS przewidziane jest na koniec 2022 roku. W nadzór nad budowami zaangażowani są inspektorzy Placówki PRS w Szanghaju oraz pracownicy Centrali w Gdańsku.

Poniżej zdjęcia z wodowania pierwszego statku i położenia stępki pod kolejną jednostkę.